Co-creatie, meer dan samenwerken

Samen werken aan werk

Het begrip co-creatie is voor het eerst gebruikt in de jaren ’80 door Barbara Marx Hubbard. Sinds 2000 wordt het begrip gehanteerd in de marketing om ‘interactieve productontwikkeling’, waarbij consumenten in staat gesteld worden om bij te dragen aan de ontwikkeling van een product, te definiëren en te beschrijven.

Wij hebben dit doorgetrokken naar het samenspel van ondernemen. Conceptuele ideeën zijn er genoeg. Maar hoe krijg je deze operationeel? Ben je wel de juiste persoon om dit uit te voeren en wie kunnen helpen bij het ontwikkelen en verbeteren van ideeën zonder het stuur van je over te nemen?

Op deze vragen kun je zelf een antwoord geven of je laat je bijstaan door anderen die ook van jou willen leren en eigen visies en ervaringen graag met jou delen in ruil. En het bijzondere is dat het niet meer kost dan de tijd van een gemiddelde vergadering. Wat het je oplevert ligt mede aan jezelf waarmee wij doelen op jouw betrokkenheid en de bereidheid om kennis te delen in voorkomende vraagstukken van anderen.

De mogelijkheden zijn legio, het is al meermalig voorgekomen dat uit een discussie nieuwe ideeën zijn ontstaan die tot een succesvol concept hebben geleid.